Hard Disk

Spasavanje podataka sa hard diska

hdd1Spasavanje podataka sa hard diska počinje dijagnozom uređaja. Ukoliko se ustanovi da postoji neki problem na mehanici ili elektronici, izvršava se privremena popravka hard diska, kako bi se omogućio pristup podacima.

Hard diskovi su uređaji koji se ne popravljaju, već se vrši zamena neispravnih komponenti. Onog trenutka kada ne postoji mehanička ili elektronska prepreka, pristupa se procesu spasavanja.

Vraćanje podataka sa hard diska na potpuno ispravan hard disk se vrši kloniranjem sadržaja, sektor po sektor.

Tipovi kvara hard diskova:

  • Logički kvarovi – gubljenje particija, brisanje podataka, oštećenja usled dejstva virusa, reinstalacija operativnog sistema, oštećenja baza podataka
  • Neispravna elektronika – strujni udari, pregrevanje
  • Neispravne glave hard diska – neispravnost elementa za upis/čitanje podataka; prepoznaje se po glasnom ritmičnom kliktanju koje se čuje iz kućišta hard diska
  • Kvar motora – zaglavljen ležaj; prepoznaje se po slabom zujanju
  • Neispravan firmware – kvar internog softvera; teško se prepoznaje, podacima je nemoguće pristupiti, hard disk je mehanički ispravan
  • Oštećenje ploča (Bad sectors) – prepoznaje po usporenom radu računara, nemogućnosti pristupa nekim podacima i direktorijumima, kao i po automatskom uključivanju CHECK DISK-a.

hdd2Pakovanje i slanje hard diskova

Za uspešno spasavanje podataka sa hard diskova, najvažnije je da medij dođe u naše kancelarije bez dodatnih oštećenja, uzrokovanih lošim postupanjem u transportu.

Zato je važno pridržavati se nekoliko saveta za ispravno pakovanje i slanje osetljivih medija.

Retail verzije medija dolaze u pakovanjima koja su primerena za transport.

Ukoliko posedujete takav medij i njegovo pakovanje, najbolje je da ga šaljete na taj način. Ukoliko vaš medij niste dobili u retail pakovanju, potrebno je medij pakovati na ispravan način. U nastavku su neke preporuke i smernice kako bi Vaš medij stigao u naše prostorije na spašavanje podataka bezbedno.

 

  • Svi mediji moraju biti zapakovani unutar antistatičke kese (ESD kese).
  • Plastična pakovanja za hard diskove mogu zameniti antistatičku kesu. Takvo pakovanje je potrebno dodatno učvrstiti i u kartonsku kutiju sa stiroporom.
  • Spoljni omot paketa treba da bude od tvrdog kartona. HelpDisc kutija
  • Celi unutrašnji prostor mora ispunjavati stiropor ili sunđer, sa izrezom za stavljanje medija. Takođe možete koristiti i penaste pahuljice ili omotač sa balonima.
  • Medij ne sme imati prostor u kojem bi se mogao slobodno kretati unutar kutije. Mora biti obložen zaštitnim materijalom sa svih šest strana.
  • Nije potrebno slati nikakve kablove ili dodatke, osim u slučaju eksternih uređaja (external case, NAS, itd…). Tada dodatke šaljite odvojeno od medija u istom paketu.
  • Kutija se osigurava uz pomoć široke lepljive trake.
  • HelpDisc ne odgovara za bilo koja oštećenja koja su se dogodila prilikom transporta. Sva slanja paketa obavezno najavite na broj: +381 (0)11 361 43 43. Ispunite i on-line prijemni obrazac.

 

Ukoliko niste sigurni u postupak pakovanja medija, slobodno nas nazovite ili nas kontaktirajte mail-om na: office@helpdisc.rs. Naše osoblje će Vam pružiti sve dodatne informacije.

prijava_posao

NAPOMENA

Kada se desi problem sa podacima koji su na hard disku, važno je da se odmah prekine bilo kakav rad računara ili nekog uredjaja koji koristi taj hard disk.

Ukoliko se nastavi korišćenje hard diska na kome se nalaze podaci koji su nedostupni, izvršiće se prepisivanje tih podataka, a tada spasavanje podataka postaje nemoguće.

Ukoliko imate problem  sa podacima na hard disku, možete da postavite pitanje u polju za pitanja, a mi ćemo odgovoriti u najkraćem roku.

Pogledajte još i…

Pozovite nas

Od 08 do 18h

Broj za hitne slučajeve 00-24
*Ovaj broj koristiti samo u slučaju hitne
intervencije i van radnog vremena

+381 11 361 43 43

+381 65 361 43 43

+381 64 407 65 07